NJP
 
شرح خبر
گزارش نمایشگاه نگاهی به معماری معاصر ایران و ژاپن - 10/5/2015
.
نمایشگاه "نگاهی به معماری معاصر ایران و ژاپن" در 12 مهرماه سال 1394 با حضور معماران صاحب نامی از کشور‌های ژاپن، ایران و گروه شرکت‌کننده در نمایشگاه بینال ونیز 2015، در محل مجموعه فرهنگی آسمان زعفرانیه تهران افتتاح گردید. هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد تعاملی دو جانبه میان معماری ایران و ژاپن، تأثیرپذیری معماری از فرهنگ و تأثیرگذاری بر آن و ارتباط میان بخش هنر و معماری با به نمایش درآوردن مجموعه آثار شرکت داده شده در بینال ونیز 2015 می‌باشد.
بینال های هنری، رویدادی همچون نمایشگاه بوده که هر دو سال یکبار برگزار می‌گردند و در آن‌ها کارهای هنری به نمایش گذاشته می‌شوند. تاکنون بینال در بسیاری از کشورها همچون چین، هنگ کنگ، هند، آلمان، امارات، فرانسه و ... برگزار شده است؛ اما یکی از بزرگترین بینال‌های موجود در جهان، دوسالانه ونیز ایتالیا است که این بینال به صورت متناوب، یک سال به معماری و یک سال به آثار هنری اختصاص می یابد.
در این راستا شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس به عنوان یک مجموعه پیشرو در معماری و شهرسازی این سرزمین، و با توجه به مقوله فرهنگ و اصالت دادن به آن که همواره یکی از دغدغه های این مهندسین مشاور بوده، در بینال ونیز نیز حضوری شایسته داشت. با انتخاب هیئت محترم داوران پروژه‌های باغ موزه دفاع مقدس، ساختمان مرکزی بانک سپه، ساختمان مرکزی کانون وکلای دادگستری، کتابخانه مرکزی شیراز، میدان امام علی (ع) (میدان کهنه) اصفهان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت و سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند، به عنوان پروژه های واجد شرایط برای نمایش در بینال انتخاب گردید ولی با توجه به محدودیت های فضایی و بنابر مصوبه متولیان این برنامه، هر شخص حقیقی یا حقوقی تنها مجاز به شرکت دادن یک پروژه در این بینال بود، دو پروژه "سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت" و "سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند" به عنوان گزینه‌های نهایی شرکت نقش جهان پارس برای حضور در این بینال مطرح شد که در نهایت پروژه "سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت" به عنوان پروژه منتخب این مهندسین مشاور در بینال ونیز به نمایش در آمد که با استقبال کم نظیر بازدید کنندگان و مخاطبان بینال مواجه گردید.


ex11.jpg

ex12.jpg

ex13.jpg

ex14.jpg

.