NJP
 
شرح خبر
حضور شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس در بینال ونیز 2015 - 5/23/2015
.
بینال های هنری، رویدادی همچون نمایشگاه بوده که هر دو سال یکبار برگزار می گردند و در آن ها کارهای هنری به نمایش گذاشته می‌شوند. مشخصه اصلی دوسالانه ها، مسابقه‌ای است که در آن کسی به عنوان برترین هنرمند شرکت‌کننده در آن دوسالانه برگزیده می گردد. تاکنون بینال در بسیاری از کشورها همچون چین، هنگ کنگ، هند، آلمان، امارات، فرانسه و ... برگزار شده است؛ اما یکی از بزرگترین بینال های موجود در جهان، دوسالانه ونیز ایتالیا است که این بینال به صورت متناوب، یک سال به معماری و یک سال به آثار هنری اختصاص می یابد و کاربرد آن بیشتر در دنیای هنر و برای توصیف نمایشگاه های بین المللی هنر معاصر است.
ایران تاکنون در شش دوره از دوسالانه های ونیز حضور داشته و امسال نیز که از 15 اردیبهشت تا 1 آذر ماه 1394 و به مدت 7 ماه در ونیز برگزار می شود، هفتمین حضور خود را در این رویداد تجربه می‌کند.
در بینال ونیز 2015، طی هماهنگی انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، موزه هنرهای معاصر و بنیاد هنری فیض نیا به عنوان متولیان اصلی پاویون ایران، فضایی در حدود 150 متر مربع از مجموع کل فضای اختصاص یافته به ایران  برای به تصویر کشیدن  معماری ایران برنامه ریزی شده است. بدین منظور پیشنهادی جهت حضور حرفه ای و تاثیرگذار معماری ایران توسط جامعه مهندسان معمار ایران تهیه شد که مورد استقبال نهادهای ذیربط قرار گرفت و بر این اساس مقرر شد مجموعه ای از پروژه های ساخته شده موفق معاصر انتخاب شود تا در یک چیدمان فضایی چند رسانه ای به عنوان بخشی از مجموعه پاویون رسمی ایران در بینال ونیز و در کنار دیگر آثار هنری و فرهنگی ایران شامل تابلوهای نقاشی و عکس، مجسمه، آرت ورک و...  در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.

بینال11.jpg

در این راستا شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس به عنوان یک مجموعه پیشرو در معماری و شهرسازی این سرزمین، و با توجه به مقوله فرهنگ و اصالت دادن به آن که همواره یکی از دغدغه های این مهندسین مشاور بوده، در بینال ونیز نیز حضوری شایسته داشت.
با انتخاب هیئت محترم داوران پروژه های باغ موزه دفاع مقدس، ساختمان مرکزی بانک سپه، ساختمان مرکزی کانون وکلای دادگستری، کتابخانه مرکزی شیراز، میدان امام علی (ع) (میدان کهنه) اصفهان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت و سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند، به عنوان پروژه های واجد شرایط برای نمایش در بینال انتخاب گردید ولی با توجه به محدودیت های فضایی و این که بنابر مصوبه متولیان این برنامه، هر شخص حقیقی یا حقوقی تنها مجاز به شرکت دادن یک پروژه در این بینال بود، دو پروژه "سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت" و "سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند" به عنوان گزینه های نهایی شرکت نقش جهان پارس برای حضور در این بینال مطرح شد که در نهایت پروژه "سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت" به عنوان پروژه منتخب این مهندسین مشاور در بینال ونیز به نمایش در آمد که با استقبال کم نظیر بازدید کنندگان و مخاطبان بینال مواجه گردید.

بینال9.jpg
.